5-جمهوری اسلامی سوریه

5-جمهوری اسلامی سوریه

زیارت رایگان حق ماست
5-جمهوری اسلامی سوریه

5-جمهوری اسلامی سوریه

زیارت رایگان حق ماست

واکنش سوری‌ها در قبال تصمیم سخیف ترامپ

دولت سوریه، تصمیم آمریکا را درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقض آشکار منشور سازمان ملل دانست .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق؛ دولت سوریه، تصمیم آمریکا را به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی ، نقض آشکار منشور سازمان ملل دانست و همچنین این تصمیم را نشان افتخاری برای سپاه پاسداران دانست .
افکار عمومی سوریه نیز در واکنش به این تصمیم آمریکا تاکید کردند : آمریکا درصدد است ایران و محور مقاومت را تحت فشار قرار دهد اما با این اقدام امنیت نیروهای آمریکایی نیز معرض تهدید قرار می گیرد.

در دیدار با دبیرکل سازمان ملل؛

شاه اردن: جولان سرزمین سوری و اشغالی است

شاه اردن: جولان سرزمین سوری و اشغالی است








دبیرکل سازمان ملل متحد که به اردن سفر کرده با شاه این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه‌‌ای و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در منطقه گفت‌وگو کرد.

العالم اردن

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز شنبه در حاشیه برگزاری همایش اقتصاد جهانی خاورمیانه و شمال آفریقا (داووس) که در منطقه بحر‌المیت اردن در حال برگزاری است، با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور «حسین بن عبدالله» ولی‌عهد اردن برگزار شد، «تحولات منطقه و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح و ثبات در منطقه» بررسی شد.

شاه اردن «ضرورت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت و تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی» را مورد تأکید قرار داد.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، عبدالله دوم همچنین گفت که «توقف تجاوزات اسرائیل در قدس و مسجدالأقصی ضروری است».

وی در خصوص تحولات سوریه نیز بر ضرورت پیدا کردن راه‌حل سیاسی بحران این کشور به گونه‌ای که تمامیت ارضی و وحدت ملت آن حفظ شود، تأکید کرد.

شاه اردن تصریح کرد که مطابق با تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی، جولان سرزمینی سوری و اشغالی است.

در این دیدار پاره‌ای از بحران‌های منطقه و تلاش‌های مربوط به مبارزه با تروریسم بررسی شد و دبیر کل سازمان ملل مواضع اردن در خصوص میزبانی آوارگان سوری را ستود.

روحانی: جولان خاک سوریه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق بر اهتمام و جدیت دو دولت در گسترش بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی تهران- بغداد تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز- شنبه- در نشست مشترک هیأت‌های عالیرتبه ایران و عراق، با بیان اینکه همواره قدس را به عنوان پایتخت اصلی و دائمی فلسطین قلمداد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هر اقدامی برخلاف این را مغایر با تاریخ و مقررات سازمان ملل دانسته و آن را محکوم می‌کنیم.

رئیس جمهوری افزود: بی‌تردید جولان بخشی از خاک سوریه است که توسط اشتغالگران غصب شده و هیچ نظری نمی‌تواند در این واقعیت تاریخی خلل ایجاد کند.

روحانی با تأکید بر ضرورت پایان کشتار و جنگ در یمن، گفت: مطمئناً راه‌حل بحران یمن سیاسی است و امیدواریم بتوانیم در راستای بازگشت صلح و امنیت به این کشور و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه غذایی و دارویی به مردم این کشور تلاش مشترک داشته باشیم.

وی در ادامه سفر و مذاکرات مقامات دو کشور را نشان‌دهنده علاقه و اهتمام مسئولان در راستای توسعه و تعمیق مناسبات و همکاری‌های فیمابین دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان توافقات تهران- بغداد در بخش‌های مختلف سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی با ابراز خرسندی از اجرایی شدن توافق ایران و عراق برای رایگان شدن روادید در فاصله کمتر از یک ماه از مذاکرات انجام شده در این خصوص در بغداد، افزود: این اقدام برای گسترش روابط و همکاری‌های فی‌مابین و تسهیل در توسعه روابط علمی، تجاری، اقتصادی و بهداشتی و درمانی ایران و عراق تأثیرگذار خواهد بود

در ادامه واکنش‌ها به تصمیم جنجالی رئیس جمهور آمریکا؛

تظاهرات ساکنان جولان اشغالی


تظاهرات ساکنان جولان اشغالی

شهروندان سوری ساکن جولان اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این منطقه را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ شهروندان سوری ساکن روستای بقعاثا در جولان سوریه با برپایی تظاهرات، به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه اعتراض کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ ساکنان روستای بقعاثا در منطقه جولان اشغالی در جنوب سوریه، برضد اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه تظاهرات کردند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی ضد ترامپ، بر حمایت خود از مقاومت برای آزادسازی این منطقه و بازگرداندن حقوق خود تاکید کردند.
شرکت کندگان در این راهپیمایی همچنین بار دیگر تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کردند. ساکنان روستای بقعاثا در همین حال بر حمایت از نظام سوریه تاکید کردند.